תושבי הרשויות מקומיות הם כלל אזרחי המדינה ובמדינת ישראל של היום מתחולל שינוי חברתי- תודעתי מהפכני. האתגרים בעולם השלטון המקומי שונים מאוד מאלו של המגזר העסקי. הרשות אינה נמדדת לפי הכנסותיה ורווחיה, אלא קודם כל על בסיס שביעות רצון התושבים, עמידה ביעדי תקציב וגבייה, ציות לרגולציה וכן אכיפה של חוק וסדר. החדשנות כשלעצמה, בשונה מחברות עסקיות, אינה מדד עבור הרשות, כי אם כלי עזר להשגת המטרות בצורה טובה יותר.
בבסיס החדשנות המוניציפאלית עומדת תפיסת העבודה שלנו בסנסקום, על פיה התושב הוא לקוח, וככזה יש לשמור על שביעות רצונו, לטפח את הקשר איתו ולשמר איתו יחסים תקינים לאורך זמן, כמו גם לספק לו חוויית לקוח חיובית ונעימה.
חוויית הלקוח של תושב הרשות נמדדת לפי מידת שביעות רצונו מהשירותים השונים שהרשות מספקת ובטווח הארוך לפי הנכונות להמשיך להתגורר ברשות. רשות אשר שומרת על שביעות רצון גבוהה של תושביה תהנה גם מכניסה של אוכלוסייה חדשה איכותית לאורך זמן.
חברת סנסקום מלווה רשויות רבות בתכנון אסטרטגי, קביעת מדיניות, תכנון פעילות הרשות באופן המשפר את איכויות המענה לתושבים ואת ביצועי ותפוקות הרשות. תחומי הליווי של סנסקום כוללים התייחסות להיבטים הבאים:
ייעוץ אסטרטגי וניתוח -ארגוני:
ייעוץ אסטרטגי – דו"חות אבחון ארגוניים, פיתוח ארגוני כוללני פרטני, נהלי עבודה, בחינת ושיפור מבנים ארגוניים והגדרות תפקידים, ניהול תהליכי שינוי בארגון והטמעתם.
כיוון ואבחון – שלב הגדרת המטרות של הרשות, אבחון ומיפוי על בסיס מערך מובנה.
בניית תכנית עבודה מפורטת לתהליך הארגוני –תכנית מפורטת לתהליכי פיתוח ארגוני למימוש במסגרת הנושאים המרכזיים ותכנית שינויים במבנה הארגוני.
ביצוע התוכנית הארגונית והטמעת השינויים מחוללי הצמיחה – ביצוע התהליכים הארגוניים שהוגדרו בתוכנית העבודה לתהליך הארגוני
ייעוץ לניהול:
פיתוח והנחיית תכניות לפיתוח מנהלים, ניהול תכניות להגברת המחוברות הארגונית, ליווי בבניית ובקרת תכניות עבודה מקושרות תקציב וליווי אישי למנהלים בדרגים שונים.
שיפור שירות והעצמה דיגיטלית: בניית אמנת שירות, הקמת מוקדים עירוניים, סקרי שביעות רצון, פיתוח והנחיית סדנאות שירות, חיזוק שרשרת השירות והערך לעובדים ולתושבים. מיפוי מסעות לקוח בדיגיטל ושיפור תהליכים בהתאם.