אסטרטגיה ותכנית עבודה

אסטרטגיה ותכנית עבודה

בייעוץ אסטרטגיה ותכנית עבודה שאנו מבצעים אנו מסייעים לחברות, ארגונים, גופים ציבוריים ורשויות מוניציפאליות לעצב את האסטרטגיה ולהתאים את עצמם לתנאי השוק והסביבה המשתנים.
אנו נדרש לרוב לבצע ייעוץ אסטרטגי כאשר ארגונים אלה עומדים מול שינוי בסיסי בסביבת הפעולה, כאשר יש רצון להתרחב לשווקים או למוצרים חדשים או לשירותים מתקדמים או לנוכח משבר או שינוי מציאות משמעותי, כפי שקרה בשנים הארונות וביתר שאת בשנה האחרונה.
בתהליך הייעוץ האסטרטגי שאנו מבצעים לרוב נחלק את ההחלטות האסטרטגיות לשתי קבוצות:

  1. בחירת תחומי הפעילות של הארגון: אילו מוצרים או שירותים הארגון מספק ולאילו לקוחות (כולל שווקים גאוגרפיים) הארגון פונה? בבחירת תחומי פעילות הארגון ניתן לכלול גם את המיקום של הארגון לאורך שרשרת הערך של הענף: שירות, רגולציה, ייצור, הפצה, קמעונאות ועוד.
  2. המהלכים האסטרטגיים לשיפור בפעילות בתחומים הנבחרים: נגדיר אילו פעולות אסטרטגיות הארגון נדרש לבצע על מנת לשפר את עמדתו בשוק הרלוונטי לתחומי הפעילות הנבחרים. מהלכים אסטרטגיים כוללים מהלכים תפעוליים, שיווקיים, פיננסיים וארגוניים.
    התכנון האסטרטגי כולל: ניתוח המצב הקיים, הגדרת היתרון היחסי הרצוי ודרכי הביצוע. כל הגורמים בארגון משפיעים על ותכנית עבודה העסקית שלו, גם אם רק חלקם עוסקים בגיבושו. לרוב, תהליך תכנון אסטרטגי כולל את הנהלת הארגון ולעיתים את נציגי בעלי המניות. לרוב נעשה שימוש במודלים מוכרים לתכנון אסטרטגי כגון: ניתוח 5 הכוחות של פורטר וניתוח באמצעות מודל SWOT (ראו דוגמא בהמשך המסמך).
    הגדרת האסטרטגיה העסקית לוקחת כאמור בחשבון את הגורמים הבאים:
    חזון הארגון: תמונת המציאות הרצויה אותה הארגון מבקש להשיג או לקדם.
    ייעוד הארגון: האופן בו הארגון תופס את תפקידו בקידום תמונת המציאות האמורה.
    לעיתים נהוג לומר כי גורמים אלו אינם חלק מהאסטרטגיה אלא קודמים לה, ואילו האסטרטגיה היא הדרך שתוביל להגשמתן.
    ערכי הארגון: מהם העקרונות המנחים את המנהלים והעובדים?
    מטרות ויעדי הארגון: מהם ההישגים הכללים הנדרשים ,ומהם ההישגים הכמותיים הנדרשים?
    לאחר שבוצע "יישור קו" או אף הגדרת ההיבטים לעיל, נגדיר מהלכים אסטרטגיים: המהלכים שהארגון צריך לבצע על מנת לבצע את המשימה ולהתקרב למימוש החזון.
    בבניית האסטרטגיה עבור הארגון ניקח תמיד בחשבון את מכלול הגורמים, האילוצים והמציאות בתוך ומחוץ לארגון, אחרת לא נצליח להוביל להגשמת המטרה.
    תהליך אסטרטגי הינו תהליך המהווה תשתית לתהליכי התכנון של הארגון. התהליך האסטרטגי מורכב, שכן עלינו לבצע בו זמנית הסתכלות ארוכת טווח ועם זאת להתאים את הפתרונות למציאות הנוכחית או לתחזית מציאות מוערכת גלובאלית ומקומית גם יחד. המציאות בה פועלים משרדי הממשלה, המתאפיינת בסביבה דינמית המשתנה תדיר, מעמידה בפני המשרדים, יחידותיהם והנהלותיהם, אתגרים הנובעים מהצורך לתכנן לטווח הארוך. תכלית התהליך האסטרטגי היא הגדלת סיכויי המשרד לממש את ייעודו ומטרותיו, וקביעת כיוון על ידי תכנית אסטרטגית שתאפשר לו להשיג את מטרותיו באופן המיטבי ביותר לאור המציאות החיצונית והפנימית.
    אסטרטגיה ככלל ותכנית אסטרטגית בפרט מאפשרות למנהלי ארגון ולעובדיהם:
     לסמן את הכיוון אליו הולכים ולמקד את מאמצי המשרד/היחידה בעקביות בהתאם לכך, תוך מקסום התועלת החברתית של המשרד.
     מיצוב המשרד כמוביל בתחומו.
     הבנת התמונה הגדולה והסביבה בה המשרדים פועלים.
     יצירת רצף התקדמות וכיוון מוגדר, המחזק את תחושת הוודאות ותחושת המשמעות לעשייה בקרב אנשי הארגון.
     הבנה עמוקה של הסביבה החיצונית בה המשרד פועל ויפעל בעתיד, והתאמת המהלכים להזדמנויות ולסיכונים המצויים בסביבה בה המשרד פועל, ליכולת הפנימית שלו ולמשאבים העומדים לרשותו.
     לפתח יכולות להשפיע על הסביבה בכיוונים הרצויים לארגון.
     דיאלוג בין יחידות ובין הדרגים השונים במשרד המאפשר התבוננות וחשיבה ביקורתית על תופעות וסוגיות משימתיות וארגוניות.
     לפתח את האמפטיה והסינרגיה ע"מ ליצור את נקודות החיבור.
     הבנה של סדרי העדיפויות של המשרד/היחידה.
     איתור כשלים ארגוניים המונעים מהמשרד/מהיחידה להשיג את יעדיהם.
     רתימת עובדי הארגון לתהליך ושיפור יעילותם.

תהליך של הערכת מצב אסטרטגית ובניית תוכנית אסטרטגית הוא תהליך בו ההנהלה הבכירה וגורמי מפתח נוספים מגבשים עבור ארגון את האסטרטגיה הארגונית, אשר מבטאת את הערכים והשאיפות שלהם ומאזנת בין ההזדמנויות והסיכונים בסביבה, לבין היכולות והמגבלות של היחידה.

תהליך זה לוקח בחשבון כי לא ניתן לתכנן ולהיערך למציאות בעולם דינמי המתאפיין בקצב שינויים מהיר. לכן ב  סנסקום נתייחס לכל תהליך אסטרטגי כאל תהליך מתמשך בשני מישורים, האסטרטגיה המתממשת ו האסטרטגיה המתהווה. כך נוכל לבחון התפתחויות, שינויים והזדמנויות חיצוניים ופנימיים ולבצע התאמות במידת הנדרש. התוצר הינו מסמך אסטרטגי המבטא בתכנית את תוצאות הניתוח וההכרעות, וכן מבטא הסכמות רחבות ככל האפשר של המשרד.

היבט מרכזי בייעוץ האסטרטגי שלנו הוא מחקר אסטרטגי, אשר מטרתו לתמוך בהתאמת אסטרטגיה ותכנית עבודה הארגונית לתנאי הסביבה הרלוונטיים. המחקר האסטרטגי, בניגוד למחקר האקדמי, הוא יישומי – הוא משרת כיווני פעולה ברורים ונועד לשמש תמיכה בידע ומידע בהשגת יעדים ארגוניים ברורים:

הייעוץ האסטרטגי יידון במהות יעדי הארגון ובמטרותיו.

הייעוץ האסטרטגי יעסוק בראש ובראשונה בסביבת הארגון- השוק, המתחרים, קהל היעד, השוואה לשווקים אחרים וכו', ורק לאחר מכן באופן בו הארגון יתאים עצמו אליה .

שותפי הייעוץ האסטרטגי מבחינתנו יהיו ההנהלה הבכירה.

יתרונה של סנסקום בא לידי ביטוי בכך שאנו בעלי ניסיון עשיר ומגוון, ובעלי ויכולת השוואה בין מגוון הארגונים אותם אנו מלווים בבניית תוכניות אסטרטגיות רחבות ופרטניות כאחד, למשרד וליחידות הפועלות בו. אנו עובדים רבות עם משרדי ממשלה הן בראייה משרדית ארוכת טווח ורחבה והן באופן פרוייקטלי מקצועי/ תחום.

בשל המורכבות של תכנון אסטרטגי ובניית תוכניות, אנו נוקטים במתודולוגיה סדורה הן בבניית אסטרטגיה ותכנית עבודה והן בתיקופה מעת לעת והתאמתה למציאות המשתנה.

 

 

שתף מאמר

עוד מאמרים

טרנספורמציה דיגיטלית

טרנספורמציה דיגיטלית

העולם העסקי נמצא בשינוי מתמיד, המהפכה הצרכנית הדיגיטלית שמתחוללות בשנים האחרונות, מחייבת תאגידים וארגונים לערוך חשיבה מחודשת. טרנספורמציה דיגיטלית ( (Digital Transformationהיא אימוץ שינויים טכנולוגיים

יעוץ מסחרי

יעוץ מסחרי/כלכלי בתחום הסלולאר

לחברת סנסקום ניסיון רב שנים ביעוץ מסחרי/כלכלי ובליווי לקוחות בהליכי חידוש הסכמי סלולאר. חברת סנסקום מלווה את הלקוח החל משלב אפיון הצרכים, מיפוי מצב קיים

גארי בריזינוב – מנכ"ל

מר בריזינוב מביא כ- 30 שנות ניסיון בתפקידי ניהול, ייעוץ, אסטרטגיה, פיתוח והובלה של פרוייקטים טכנולוגיים מולטי-דיסציפלינריים מתקדמים, המשלבים חדשנות, מקצועיות, ראייה מערכתית ותפישת שירות ממוקדת-לקוח המאפשרים רצף שירות ורציפות עסקית בראייה של הנעת הארגון קדימה.
מר בריזינוב הצטרף לקבוצת ALD בשנת 2010 כמנכ"ל ומייסד משותף של חברת קיופוינט טכנולוגיות עם חזון וחדשנות להגיע לגבהים חדשים. לפני שהצטרף לקבוצת ALD, בין תפקידיו, שימש מר בריזינוב כסמנכ"ל Professional Services בחברת אורכית-קוריג'נט, לאחר שירות של עשור ביחידה טכנולוגית. גארי מביא איתו חדשנות וגישות אסטרטגיות תוך זיהוי מגמות ויצירת הזדמנויות עסקיות חדשות ותרגום יעיל של קונספט לפעולות על ידי פישוט ומימוש אתגרים מורכבים.
למר בריזינוב ניסיון עשיר בתכנון ובניית קשרים עסקיים והובלת קבוצות ויישום תהליכים תוך כדי יצירת סינרגיה ותפישת שירות ממוקד מקצה לקצה ללקוחות החברה, במטרה להגשים את חזון החברה והעצמה של העובדים לערכים, הישגיות ומקצועיות.
יתרונה של סנסקום טמון בשילוב בין היותה שותפה מהימנה, ידע עדכני המבוסס על חיבור תמידי למגמות וטרנדים שונים לצד נבחרת איכותית של יועצים מומחים בתחומים מגוונים המאפשרים מתן פתרונות ברי-תוצא.

סנסקום מספקת ערך ללקוחותיה ונמצאת הכי קרוב עם הלקוח על מנת להגיע הכי רחוק שניתן.
מר בריזינוב הינו בוגר תואר שני בהנדסת סייבר ותואר שני במנהל עסקים (ארה"ב) ומשמש כחבר מוסמך בסוכנות הפדרלית לניהול חירום על ידי המחלקה לביטחון פנים בארה"ב.